דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קייטנת בית:9.יום משחקי חברה. 

מאת    [ 30/06/2010 ]

מילים במאמר: 1098   [ נצפה 5653 פעמים ]

 

יום משחקי חברה.

היום נשחק בכיף בכל משחקי החברה הנחמדים שרק אפשר להעלות על הדעת. הם מתאימים לכל ילד – ולכל מבוגר – מעל גיל 4.והנה לפניכם המבחר: 

חם-קר.

ציוד: חפץ נחמד (צעצוע, ממתק) 

מחביאים חפץ ושולחים את הילד למצוא אותו. אם הוא רחוק מהחפץ, אומרים לו :"קר". אם הוא בכוון הנכון, אומרים  "מתחמם", וכו' עד שהוא ממש קרוב ואז אומרים " חם מאד", "רותח" –או כל מונח לוהט אחר. 

חפש את המטמון.

ציוד: פתקי נייר, עפרון, הכנה מראש ומתנה קטנה.

משחק מצוין לילד שאוהב להשקיע כדי לקבל מתנה. עושים קודם סיור בבית וטומנים פתקים במקומות שונים.כל החכמה כאן היא ללכת לבדוק את מקום הפתק הבא, כדי לרשום  ב-ד-י-ו-ק בכל פתק היכן מצוי הפתק הבא. זאת הזדמנות ללמד אותם להשתמש במצפן ובמטר מדידה. למשל, לכתוב באחד הפתקים: "פנה צפונה ותתקדם מטר וחצי".
יש רק לדאוג לטמון פרס קטן במקום האחרון. תרגול מצוין לקראת חיפוש האפיקומן...
אותו משחק אפשר לשחק גם כחוץ, בחיק הטבע.

משחק של נשיפות לפיתוח הראות.

. ציוד: מפת שולחן גדולה, כדורון צמר גפן

נותנים לכל הילדים להחזיק בשוליים של מפת השולחן. על המפה יש כדור קטן מצמר גפן. הילדים צריכים לנשוף חזק, כדי שכדור הצמר גפן לא ייפול לידם. אם הכדור ייפול ליד אחד הילדים, הילד צריך לשיר שיר או לספר סיפור, בדיחה וכו'. 

לפיתוח חוש מישוש - וניחוש!

ציוד: שקית אטומה, חפצים שונים:ירקות, פירות, צעצועים שונים.

שמים בשקית אטומה מספר חפצים, למשל: גזר, כדור, נר, עפרון, מכונית צעצוע, בובה וכו'. המבוגר האחראי מחזיק את השקית מתחת למפה, מחליף כל פעם מקום ונותן כל פעם לילד אחר לשלוף חפץ מהשקית ולנסות לזהות אותו. אם הוא לא הצליח, עליו להעביר את החפץ לילד הבא אחריו, עד שמישהו מצליח לזהות את החפץ.

אם הילדים גדולים יותר (מעל גיל 7, למשל) אפשר לדרוש מהם עוד מטלות:

-שיזכרו את כל החפצים

-שיזכרו את סדר הופעת החפצים

-שיחברו סיפור המשלב בתוכו את כל החפצים. 

  דואר ישראל פועל!

 "חבילה הגיעה"

ציוד: מתנה קטנה, עטיפות רבות צבעוניות, טוש לכתיבה – והכנה מוקדמת.

  עוטפים חפץ למתנה בניירות אריזה. על כל שכבת אריזה כותבים שורה. למשל: " לבעלת השיער הארוך ביותר", "לבעל השיער הבהיר ביותר", "לבעל כף הרגל הגדולה ביותר", " לבעל כף היד הקטנה ביותר", " למי שקופץ הכי רחוק", " למי שיודע לשיר שיר הכי ארוך", "למי שמצליח לעמוד על רגל אחת זמן ממושך ביותר". על האריזה הפנימית ביותר לרשום :" למי שיש יום הולדת" או "למי שיש יום הולדת בשבוע הבא". 

 נושפים על נרות ומחזקים את הראות.

ציוד: נר,גפרורים, כסא,מטפחת לקשירת העיניים.

מכינים נר דולק על כסא, בגובה סביר. קושרים את העיניים לילד שמתנדב להשתתף. מקרבים אותו לנר ומסובבים אותו שלוש פעמים סביב עצמו. הילד צריך לנחש היכן הנר ולנסות לכבות אותו ע"י נשיפה.

זהירות!!! אסור להשאיר את הילדים לבד במשחק הזה!!!

איתור כוון ומקום.

 ציוד: משטח של שטיח מקיר לקיר, סקוטש, מטפחת לקשירת העיניים.הכנה מוקדמת .

משחק מאד דומה לקודם: אמנם זה דורש מעט יותר הכנה , אבל הוא פחות מסוכן. על שארית של שטיח מקיר לקיר מציירים חתול, למשל.על פיסה נוספת של שטיח מקיר לקיר ציירו זנב של חתול. בצד הפנימי העליון של הזנב הדביקו פיסת סקוטש.

תלו את ציור החתול בגובה סביר. קשרו את עיני הילד המתנדב, סובבו אותו שלוש פעמים סביב עצמו ותנו לו את זנב החתול. עליו להצמיד את זנב החתול למקום המיועד לכך.

אין לידכם חנות שטיחים שממנה תוכלו לקבל שאריות? אז אפשר להשתמש בלוח עץ שאליו מצמידים גיליון ניר.אפשר  לצייר גם ליצן, למשל,ולצייר לו בנפרד כובע צבעוני. שימו בקצה הכובע ניר דבק מלופף בטבעת, או פיסת סיליקון דביק , כך שיידבק לציור – ותיהנו!

העיקר הכיוון - לא הכוונה...

 ציוד: בקבוקים ריקים עם פיה רחבה, נרות, חוטים עבים.

כל פעם מבקשים זוג ילדים מתנדבים. קושרים להם מאחור, בגובה סביר ובעזרת חוט, את הנר. מבקשים מהם לנסות להשחיל את הנר לתוך הבקבוק. מנצח מי שמצליח להכניס ראשון את הנר שלו לבקבוק            .  אם הילדים קטנים, השתמשו בפחיות ריקות של שימורים במקום בקבוקים, אבל עטפו קודם את השוליים בניר דבק, כדי למנוע פציעות חלילה. 

   משחק של תנועה ושל זריזות.

 "כיסאות מוזיקליים"

 ציוד: מנחה, דיסק עם שירים עליזים, כסאות.

 מסדרים במעגל צפוף מספר כסאות באחד פחות ממספר הילדים הנוכחים. אומרים לילדים שהם צריכים להסתובב סביב הכיסאות בקצב המוזיקה. ברגע שהמוזיקה מפסיקה, כל ילד צריך לשבת על כסא. מי שלא הספיק, נשאר לשבת בצד. בכל סבב שבו מורחק ילד, מרחיקים גם כסא אחד.

לא לצפצף - לשרוק!

ציוד: כובעים עם מצחייה, משרוקיות כמספר הילדים המשתתפים.

מחליטים מראש כמה ילדים משתתפים בכל סבב. אם מחליטים על 3, יש להכין 3 כובעים ו-3 משרוקיות.

לכל כובע קושרים מקדימה, על המצחייה, משרוקית. חובשים לילד את הכובע על הראש. הוא צריך לנסות לתפוס את המשרוקית בפה, ללא עזרת ידיים, ולשרוק. מנצח מי ששרק ראשון.

התנגשות חזיתית עם כריות אויר.

ציוד: בלונים מנופחים,חוטי קשירה.

מבקשים כל פעם זוג מתנדבים. קושרים להם על המותניים מקדימה שני בלונים מנופחים, ועוד שני בלונים מאחור. הם צריכים לנסות להתנגש זה בזה עד שהבלונים יתפוצצו.

 תחרות "הנהג הזהיר" מתחילה בגיל צעיר.

 ציוד: מכוניות צעצוע,חוטי קשירה.

 הילדים מתחלקים לשלשות. כל ילד בשלשה מקבל מכונית קטנה, קשורה לחוט לא דק מדי  ולא ארוך מדי. כשסופרים עד שלוש, שלושת הילדים צריכים להעביר את המכונית מקיר אחד לקיר שממול, מבלי שהמכונית תתהפך או בלי שתתנגש בחפץ – בקיצור, ללא תאונות. מי שמגיע ראשון, זוכה.

אח"כ עורכים תחרות בין המנצחים.

דוגמית של דוגמנית.

ציוד:מטפחות, יריעות בד, סרטים, מחרוזות.

משחק זה מתאים יותר לבנות מאשר לבנים. מחלקים את הילדות לשתי קבוצות: קבוצה של דוגמניות וקבוצה של מעצבות. כל ילדה יכולה לבחור לאיזו קבוצה עליה להשתייך. הבחירה צריכה להיעשות כך שהדוגמניות והמעצבות במספר שווה, כך שלכל דוגמנית תהיה מעצבת אישית. יש רק להסביר שאחרי סבב ראשון, מחליפים תפקידים – כך שכל ילדה תהיה גם דוגמנית וגם מעצבת.

בהינתן האות, כל מעצבת בוחרת את הפריטים היפים בעיניה והולכת "להלביש" את הדוגמנית. התחרות היא לא על הזמן, אלא על התוצאה.

כשכל הדוגמניות כבר "מעוצבות", הן מהלכות על "מסלול" שהכנו מראש והקהל מחליט מי המנצחת בסבב הראשון.

בחלק הבא, עוברים לחילופי התפקידים . רעיונות נוספים, גם על פי גילאים, תמצאו באתר: www.saba-sabta.co.il

 

קורה שורץ www.saba-sabta.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשיבות היוגה לאיזון אורח חיים יושבני  -  מאת: מיכל פן מומחה
היתרונות של עיצוב בית בצורת L -  מאת: פיטר קלייזמר מומחה
לגלות, לטפח, להצליח: חשיבות מימוש פוטנציאל הכישרון לילדים עם צרכים מיוחדים -  מאת: עמית קניגשטיין מומחה
המדריך לניהול כלכלת משק בית עם טיפים ועצות לניהול תקציב -  מאת: נדב טל מומחה
חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים.. תחשבו שוב -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב